تبلیغات


محل تبلیغات شما

بزودی در این مکان تبلیغات درج میشود

چگونه استرس را از خود دور کنیم

استرس جز جدانشدنی از افکار و زندگی روزانه ما است اما باید بدانید که تا کمی داشتن این استرس و اضطراب طبیعی است و بیش تر از آن روح و روان و جسم
را فرسوده می کند باید بتوانید در موقعیت های مختلف زندگی استرس و اضطراب تان را مدیریت کنید. هر کسی روانشناس خود است و خود را بهتر از دیگران می شناسد باید بدانید که چه کارها و چیزهایی شما را خوشحال و راضی می کند تا آن را در خود تقویت کنید گاهی از بین رفتن استرس با چیزهایی بسیار ساده قابل کنترل خواهد بود مثلا با دیدن یک فیلم مورد علاقه و یا قدم زندن و یا صحبت کردن آن موضوع با کسی در این مطلب از پرشین وی ما به شما خواهیم گفت که چگونه استرس را از خود دور کنیم

چگونه استرس را از خود دور کنیم

ابتدا، استرس را تشخیص دهید. علائم استرس به صورت ذهنی، فیزیکی و ظاهری بروز می­کنند؛
که شامل خستگی، کاهش یا افزایش اشتها، سردرد، گریه، خواب­آلودگی و خوابیدن
بیش از حد است. روی آوردن به الکل یا سایر داروهای انرژی زا یا رفتارهای مشابه
از علائم وجود استرس است. احساس ناامیدی، هراس یا بی­علاقگی نیز می­تواند با استرس ایجاد شود.

اگر احساس می­کنید استرس مطالعات شما را تحت تاثیر قرار می­دهد
، نخستین گزینه، مراجعه به مرکز مشاوره تحصیلیتان است.

کنترل استرس توانایی کنترل در مواجهه با موقعیت­ها، افراد یا رویدادها یا تقاضاهای مفرط است.

چگونه می­توانید اضطراب خود را کنترل کنید؟ چه استراتژی­هایی را می­توان به کار گرفت؟

به اطراف نگاه کنید.

ببینید آیا واقعاً چیزی وجود دارد که بتوانید تغییرش دهید یا کنترلش کنید.

خود را از موقعیت استرس­زا دور کنید.

هر روز، استراحتی ولو کوتاه و به مدت چند دقیقه به خود بدهید.

مکرراً طرز رفتار و واکنشتان را تغییر دهید.

ولی این کار را بیش از اندازه تکرار نکنید. روی یک موضوع استرس­زا تمرکز کنید و واکنش­های خود را نسبت به آن کنترل کنید.

از واکنش­های بیش از حد بپرهیزید.

وقتی اندکی بی علاقگی کافیست، چرا متنفر باشیم؟ چرا آشفتگی و تشویش ایجاد کنیم،
در حالی که می­توانیم عصبی باشیم؟ چرا خشمگین شویم؟ عصبانیت هم کافیست! چرا افسرده شویم، درحالی که می­توانیم ناراحت باشیم؟

به میزان کافی بخوابید.

چگونه استرس را از خود دور کنیمکم خوابی یا بی­خوابی بر میزان استرس می­افزاید.

از خود درمانی یا فرار از مشکلات بپرهیزید.

الکل و داروها نیز می­توانند استرس­زا باشند و هیچ کمکی به حل مشکل نمی­کنند.

بهترین راه تمدد اعصاب را بیاموزید.

اثبات شده است که مدیتیشن و تمارین نفس کشیدن می­توانند
در کنترل سترس بسیار مفید باشند. بکوشید تا ذهن خود را از افکار مخرب و اضطراب­آور دور کنید.

اهداف واقع­گرایانه برای خود تعیین کنید.

چگونه استرس را از خود دور کنیم

تعداد رویدادهای موجود در زندگی را بکاهید تا فشار بیش از حد کاهش یابد.

خود را غرق افکارتان نسازید.

از نالیدن و شکایت درباره فشار کاری بپرهیزید. هر کار ار به تدریج انجام دهید، یا به طور انتخابی کارهای مهم­تر و با اولویت را انجام دهید.

نگرشتان را نسبت به مسایل تغییر دهید.

تشخیص دلیل ایجاد استرس را بیاموزید. بازخورد بدنتان را افزایش دهید و استرس را خود به خود تنظیم کنید.

کاری برای دیگران انجام دهید.

تا ذهنتان از افکار خودتان دور بماند.

به تدریج استرس را از بین ببرید.

چگونه استرس را از خود دور کنیمتعداد رویدادهای موجود در زندگی را بکاهید تا فشار بیش از حد کاهش یابد.

با فعالیت فیزیکی نظیر پیاده­روی، تنیس یا حتی باغبانی تدریجاً استرس را از بین ببرید.

بی­احساسی و پوست کلفتی را در خود ایجاد کنید!

کنترل استرس نهایتاً چنین است: “من خودم را ناراحت می­کنم.”

بکوشید تا از استرس “استفاده” کنید.

اگر نمی­توانید با عاملی که موجب ایجاد استرس می­شود مقابله کنید، با آن پیش بروید و از آن در جهت مثبت استفاده کنید.

بیشتر بدانید چگونه می توان از نگرانی دست برداشت یا آن را کم کرد؟

اگر انسان هر روز قدری نگران باشد، دریک عمر چند سال را از دست داده است.اگر مشکلی وجود دارد،

میتوانید آن را برطرف کنید اما به خودتان یاد بدهیدکه نگران نباشید.نگرانی هیچ وقت موردی را حل نمی کند.

۱) آماده رویارویی با بدترین موقعیت باشید، اما امیدوار باشید بهترین حالت پیش می آید.این گفته ی

دیل کارنگی در کتاب چگونه از نگرانی دست برداریم وتدریجاً زندگی کنیم است:
بدترین نتیجه ممکن را بپذیریدوآنگاه دست به کار شوید تابدترین حالت را تغییر دهید وآن را بهتر کنید.

چگونه استرس را از خود دور کنیم

۲) دست به کارشوید ، هروقت متوجه شدید که تدریجاً نگران شده اید
، دست به کارشوید وسراغ کارهایی بروید که باید انجام دهید،
اگر فهرست کارهایی را که باید انجام دهید ندارید، آنها را فهرست کنید.
اهداف وکارهایی را که برای تحقق آنها لازم است، به ترتیب بنویسید.
یکی از نتایج تهیه این فهرست این است که دیگر نگران نیستید که ممکن است چیزی مهم را فراموش کنید.

۳) حواس خودرا به چیز دیگری معطوف کنید.به دوستی تلفن بزنید.کتابی بخوانید.فیلمی خوب ببینید .

بچه ها را به پارک ببرید.پیاده روی کنید.کارهای زیادی است که می توانیدانجام دهید.

۴) حمایت بطلبید .دوستان وخانواده میتوانند منبع حمایت فوق العاده ای باشند،
به خصوص اگر بگویند نظرشان چیست.گاهی اوقات صرفاً حرف زدن به از بین رفتن نگرانی کمک میکند.

۵) تصمیم بگیرید.اگر درباره یک مشکل حل نشده شخصی یا کاری نگران هستید ،

فرصت دارید که تصمیم بگیرید.وقتی تصمیم بگیرید چه کار کنید ،
می توانید تدریجاً کارهایی برای به دست آوردن بهترین نتیجه انجام دهید.

سلامت / اسطوره

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است و تمام فرآیند جمع آوری اخبار به صورت خودکار انجام می گیرد. مسئولیت صحت محتوای این خبر بر عهده خبرگزاری منبع و منتشر کننده آن است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

دوستان ما

جستجو های اخبار روز

تیتر خبرهای تازه

روی خط خبر